Salgsscript Varmepumpe | ProsjektPartner

Salgsscript: Vekstpartner Varmepumpe

Samtalens Faser

FASE 1Åpning

"Hei, dette er [Ditt Navn] som ringer fra ProsjektPartner. Snakker jeg med [Navn på Daglig Leder]?"

(Vent på bekreftelse)

"Flott. Grunnen til at jeg ringer spesifikt til deg, er at vi hjelper varmepumpe-installatører med å skaffe ferdig bookede befaringer. Har du 30 sekunder så jeg kan forklare hvorfor dette er annerledes enn alt annet du har hørt før?"

FASE 2Identifiser Smertepunkt

"Mange av installatørene jeg snakker med er ganske lei av anbudstjenester – de kaster bort mye tid på å konkurrere om de samme kundene, ofte kun på pris. Kjenner du deg igjen i det?"

FASE 3Presenter Løsningen

"Nettopp. Og det er derfor vi har snudd hele modellen på hodet. Forestill deg dette: Istedenfor et 'lead' du må kjempe for, får du en ferdig booket befaring i kalenderen med en motivert huseier."

"Men vi stopper ikke der. Etter befaringen kan du sende et profesjonelt tilbud via vårt system på under 60 sekunder, og vårt salgsteam følger opp kunden for deg for å close salget. Vi er ikke en lead-leverandør; vi er en vekstpartner som jobber for å øke salgsraten din."

FASE 4Avslutning & Møtebooking

"Dette er som sagt veldig annerledes, og den beste måten å forstå verdien på er å se det selv. Har du 15-20 minutter tilgjengelig i morgen eller på onsdag for en rask demo? Der kan jeg vise deg hele systemet – fra hvordan vi skaffer befaringene, til hvordan du sender tilbud og vi følger opp salget for deg."

Plan B: Hvis de nøler med møte

"Ikke noe problem, det forstår jeg. Alternativt kan jeg sende deg en e-post med en 2-minutters video som viser nøyaktig hvordan systemet vårt fungerer. Hva er den beste e-postadressen å sende den til?"

Håndtering av Innvendinger

"Vi har nok å gjøre fra før."

"Det er et luksusproblem å ha! Dette handler ikke om å fylle opp neste uke, men om å bygge en forutsigbar strøm av lønnsomme installasjoner for månedene som kommer, spesielt utenfor høysesong."

"Vi har prøvd lignende tjenester før."

"Det forstår jeg godt. De fleste 'lead-tjenester' skaper jo bare en ny anbudsrunde der du må konkurrere på pris mot 4-5 andre."

"Forskjellen her er at vi finner kunden *før* de i det hele tatt havner på en anbudstjeneste. Du får befaringen 100% eksklusivt, og er ofte den første og eneste de snakker med. Det er nettopp *denne* forskjellen jeg gjerne vil vise deg i en kort demo. Har du et kvarter på torsdag?"

E-postmal for Oppfølging