Samarbeidsavtale Varmepumpe - Molina Kommunikasjon

Samarbeidsavtale: Vekstpartner for
[Partnerbedriftens Navn]

Gjelder levering av kunder for varmepumpeinstallasjon

Leverandør

Molina Kommunikasjon

Org.nr: 927452944

Grevlingveien 21, 3029 Drammen

Partner

[Partnerbedriftens Navn]

Org.nr: [Partnerens organisasjonsnummer]

Adresse: [Partnerens Adresse]

AVTALENS NØKKELPUNKTER

  • Formål:Levering av ferdig bookede, eksklusive befaringer.
  • Varighet:Løpende avtale uten bindingstid.
  • Modell:Fastpris per salg (trappetrinnsmodell) basert på månedlig volum.
  • Garanti:Ved ingen salg på første budsjett, matcher Leverandør et nytt budsjett.

Avtalen er gyldig fra dato: 10. september 2025

1. Bakgrunn og Formål

Denne avtalen regulerer samarbeidet mellom Molina Kommunikasjon (heretter ‘Prosjekt-Partner’ eller ‘Leverandøren’) og Partneren. Formålet er at Prosjekt-Partner skal generere, kvalifisere og booke eksklusive befaringer med potensielle kunder (“Sluttkunder”) for varmepumpeinstallasjoner, og overlevere disse til Partneren.

2. Prosjekt-Partners Forpliktelser

2.1. Markedsføring: Aktivt markedsføre Partnerens tjenester i avtalt geografisk område for å generere henvendelser.

2.2. Kvalifisering & Booking: Gjennomføre en innledende kvalifisering av henvendelser for å kartlegge motivasjon og behov, samt booke en konkret dato for befaring.

2.3. Eksklusivitet: Overlevere hver bookede befaring eksklusivt til Partneren. En henvendelse deles aldri med flere partnere.

2.4. Salgsstøttesystem: Stille til rådighet et system for automatisert utsending av tilbud og systematisk salgsoppfølging av Sluttkunder på vegne av Partneren etter at tilbud er sendt.

3. Partnerens Forpliktelser

3.1. Responstid: Ta kontakt med overlevert Sluttkunde innen rimelig tid, og senest innen 24 timer på virkedager, for å bekrefte befaringen.

3.2. Rapportering: Sende tilbud til Sluttkunden via Leverandørens system senest én virkedag etter gjennomført befaring. Utfallet av et prosjekt (vunnet/tapt) skal rapporteres senest én virkedag etter avgjørelsen.

3.3. Ansvar: Partneren er ansvarlig for hele prosessen etter overlevering, inkludert befaring, prissetting, kontrakt og installasjon.

4. Kommersielle Betingelser

4.1. Oppstartsbudsjett: Ved avtaleinngåelse faktureres et oppstartsbudsjett for annonsering på kr 5 000,- eks. mva. Dette beløpet fungerer som et forskudd på fremtidig provisjon og er ment for å sikre et gjensidig engasjement i partnerskapet. Oppstartsbudsjettet vil bli trukket fra påfølgende provisjonsfaktura(er) inntil beløpet er fullt ut motregnet. Eksempel: Ved to salg på Nivå 1 (totalt kr 8 000,- i provisjon), vil første faktura være på kr 3 000,- (8 000 - 5 000).

4.2. Garanti: Dersom det første budsjettet (jf. 4.1) ikke resulterer i minst ett (1) vunnet salg, forplikter Prosjekt-Partner seg til å dekke et nytt annonsebudsjett på kr 5 000,-. Forutsetningen for garantien er at Partneren har fulgt opp alle henvendelser i tråd med avtalen.

Molina Kommunikasjon | Samarbeidsavtale Side 2 av 4

4.3. Provisjon per salg (Trappetrinnsmodell): Partneren skal betale en fast provisjon per vunnet salg. Prisen justeres basert på totalt antall salg vunnet i løpet av en kalendermåned.

Nivå 1 (1-3 salg/mnd): kr 4 000,- eks. mva. per salg.

Nivå 2 (4-10 salg/mnd): kr 3 500,- eks. mva. per salg.

Nivå 3 (11+ salg/mnd): kr 3 000,- eks. mva. per salg.

Prisen for alle salg i en måned justeres til det høyeste oppnådde nivået. For eksempel, ved 4 salg i en måned, blir prisen kr 3 500,- for alle 4 salgene.

4.4. Fakturering: Provisjon faktureres samlet for alle månedens salg den første virkedagen i påfølgende måned. Betalingsfrist er 14 dager.

5. Varighet og Oppsigelse

5.1. Varighet: Avtalen løper fra signeringsdato uten bindingstid.

5.2. Oppsigelse: Hver part kan si opp avtalen med umiddelbar virkning. Oppsigelse må skje skriftlig per e-post.

5.3. Forpliktelser ved oppsigelse: Ved oppsigelse består Partnerens provisjonsforpliktelse for alle henvendelser som er overlevert før oppsigelsestidspunktet. Dette gjelder uavhengig av om befaring, tilbud eller kontraktsinngåelse med Sluttkunden finner sted etter oppsigelsen.

6. Mislighold, Personvern og Konfidensialitet

Ved vesentlig mislighold har den andre parten rett til å heve avtalen. Partene forplikter seg til å behandle all informasjon i henhold til GDPR og med konfidensialitet.

7. Tvister

Enhver tvist skal forsøkes løst gjennom forhandlinger. Dersom enighet ikke oppnås, vedtar partene Oslo tingrett som verneting.

Molina Kommunikasjon | Samarbeidsavtale Side 3 av 4

8. Bekreftelse og Signatur

Ved å signere nedenfor, bekrefter partene at de har lest, forstått og akseptert vilkårene i denne Samarbeidsavtalen.

For Molina Kommunikasjon

Drammen, [Dato]

Aleksander Lunde
Partneransvarlig

For [Partnerbedriftens Navn]

[Partnerens By], [Dato]

[Navn på kontaktperson]
[Tittel på kontaktperson]

Molina Kommunikasjon | Samarbeidsavtale Side 4 av 4