Samarbeidsavtale - Prosjekt-Partner AS
Samarbeidsavtale

Samarbeidsavtale: Vekstpartner for
[Partnerbedriftens Navn]

Leverandør

Prosjekt-Partner AS

Org.nr: 927452944

Grevlingveien 21, 3029 Drammen

Partner

[Partnerbedriftens Navn]

Org.nr: [Partnerens organisasjonsnummer]

Adresse: [Partnerens Adresse]

AVTALENS NØKKELPUNKTER

  • Formål:Levering av eksklusive, kvalifiserte kundeprosjekter.
  • Varighet:Løpende avtale uten bindingstid.
  • Modell:6 % provisjon (maks. 15 000,-) av prosjektverdi.

Avtalen er gyldig fra dato: 16. oktober 2025

1. Bakgrunn og Formål

Denne avtalen regulerer samarbeidet mellom Prosjekt-Partner og Partneren. Formålet er at Prosjekt-Partner skal generere og kvalifisere potensielle kunder (“Sluttkunder”) for baderomsprosjekter, og overlevere disse eksklusivt til Partneren.

2. Prosjekt-Partners Forpliktelser

2.1. Markedsføring: Aktivt markedsføre Partnerens tjenester for å generere henvendelser.

2.2. Kvalifisering: Gjennomføre en innledende kvalifisering av henvendelser for å kartlegge behov, budsjett og seriøsitet.

2.3. Eksklusivitet: Overlevere hver kvalifiserte henvendelse eksklusivt til Partneren. En henvendelse deles aldri med flere partnere.

2.4. Oppfølging: Bistå med automatisert oppfølging mot Sluttkunden etter at Partneren har rapportert statusendringer.

3. Partnerens Forpliktelser

3.1. Responstid: Ta kontakt med overlevert Sluttkunde innen rimelig tid, og senest innen 24 timer på virkedager.

3.2. Rapportering: Umiddelbart rapportere tilbake til Prosjekt-Partner når en befaring er avtalt, og samme dag som tilbud er sendt. Utfallet av et prosjekt (vunnet/tapt) skal rapporteres senest én virkedag etter avgjørelsen.

3.3. Ansvar: Partneren er ansvarlig for hele prosessen etter overlevering, inkludert befaring, tilbudsskriving, kontrakt og gjennomføring.

4. Kommersielle Betingelser

4.1. Provisjon: Partneren skal betale 6 % provisjon av prosjektverdien for alle vunnet prosjekter. Provisjonsgrunnlaget er Partnerens totale kontraktsverdi med sluttkunden (eks. mva), inkludert eventuelt avtalt tilleggsarbeid (endringsordre), unntatt kostnader for utstyr sluttkunden selv kjøper (baderomsmøbler, fliser, armaturer etc.). Provisjonen vil uansett beregning aldri være høyere enn kr 15 000,- (maksprovisjon) per prosjekt, eks. mva.

4.2. Fakturering: Provisjon faktureres samlet den 1. i måneden etter oppstartsmåned for et prosjekt. For eksempel vil prosjekter som starter i november, faktureres samlet den 1. desember. Betalingsfrist er 14 dager.

5. Varighet og Oppsigelse

Avtalen løper fra signeringsdato uten bindingstid. Hver part kan si opp avtalen med umiddelbar virkning, men provisjonsforpliktelsen består for alle prospekter som er overlevert før oppsigelsestidspunktet.

6. Generelt

Partene forplikter seg til å følge gjeldende lover, inkludert personvernlovgivningen (GDPR). Tvister skal forsøkes løst i minnelighet, og partene vedtar [Deres by] tingrett som verneting om enighet ikke oppnås. All informasjon om den andre partens virksomhet er å anse som konfidensiell.

7. Signering

Denne avtalen kan signeres elektronisk og er da like juridisk bindende som en fysisk signatur.

Prosjekt-Partner AS | Samarbeidsavtale Side 2 av 3

8. Bekreftelse og Signatur

Ved å signere nedenfor, bekrefter partene at de har lest, forstått og akseptert vilkår­ene i denne Samarbeidsavtalen.

For Prosjekt-Partner AS

[Deres By], [Dato]

[Ditt Navn]
[Din Tittel]

For [Partnerbedriftens Navn]

[Partnerens By], [Dato]

[Navn på kontaktperson]
[Tittel på kontaktperson]

Prosjekt-Partner AS | Samarbeidsavtale Side 3 av 3